Klanten waarderen de dienstverlening van Welcom met een 8,2!
Eind 2020 is er in opdracht van Welcom door onderzoeksbureau NaarDaar een klanttevredenheidsonderzoek afgenomen onder drie diensten van Welcom. Klanten van de Omslag, Seniorenconsulent en de Beweegtour voor senioren, hebben middels een vragenlijst onze dienstverlening beoordeeld. Daaruit blijkt dat de klanten onze dienstverlening gemiddeld met een 8,2 waarderen!
De respondenten zijn over de gehele linie tevreden over de dienstverlening van Welcom. Gemiddeld zijn alle respondenten tevreden over het contact in het algemeen, het eerste contact, de informatie over het aanbod, de sfeer tijdens de contacten, de telefonische bereikbaarheid van de medewerkers en de snelheid waarmee e-mail wordt beantwoord.
De respondenten zijn ook zeer positief over het contact met de medewerkers. Hierbij wordt genoemd dat ze zich serieus genomen voelen, het contact prettig en gemakkelijk is, medewerkers creatief zijn in hun denken en goed duidelijk kunnen maken wat klanten van ze kunnen verwachten. Ook wordt aangegeven dat medewerkers steeds met hen meekijken naar wat ze zelf kunnen doen en ze aanmoedigen om zelf, of met anderen, activiteiten te organiseren.
De Omslag
De respondenten geven aan dat een bezoek aan De Omslag écht iets voor hen betekent. Zij geven daarbij aan dat ze zich er beter door te voelen, er meer plezier in het leven van te krijgen en te weten bij wie ze terecht kunnen als dat eens nodig is. Ook geeft het een impuls voor het sociale leven. Een ruime meerderheid geeft aan dat ze door het bezoek aan de Omslag weer dingen doen die ze eerst niet meer deden, zinvol bezig te zijn en ook actiever te zijn op dagen dat ze niet naar De Omslag gaan.
Seniorenconsulent
Bij het klanttevredenheidsonderzoek geven de respondenten aan door het contact met de seniorenconsulenten beter weten wat andere mensen en organisaties voor ze kunnen doen en waar ze terecht kunnen als ze eens ergens hulp bij nodig hebben. Daarnaast wordt aangegeven dat ze informatie hebben gekregen die belangrijk voor ze is, zij weten beter aan welke activiteiten ze kunnen deelnemen en vinden zij het gemakkelijker om hulp te vragen als dat nodig is. Het contact met de Seniorenconsulent versterkt dus het gevoel van zelfregie. Daarnaast geeft een ruime meerderheid van de respondenten ook nog eens aan door het contact meer contacten buitenshuis te hebben.
Beweegtour voor senioren
Respondenten van de beweegtour geven aan dat ze door de deelname meer plezier krijgen in sport en bewegen, beter weten waarom gezond leven belangrijk is en dat ze in de overige vrije tijd vaker bewegen. Daarnaast geven zij ook aan dat ze door de deelname leuke contacten met anderen hebben, zich beter voelen en meer plezier in het leven hebben. Mensen die goed in hun vel zitten, blijven meedoen in de samenleving en een mate van zelfregie over hun leven ervaren, doen minder snel een beroep op zorg en kunnen langer zelfstandig werken.
Kortom: Een prachtig cijfer met een mooie opbrengst waar we als organisatie erg trots op zijn!