Mail ons
[javascript protected email address]
Welzijnslijn
(0316) 29 28 28 ma t/m vr van 09.00 tot 12.00 uur
header afbeelding
Corona maatregelen

Corona: Welcom werkt anders

Welcom volgt uiteraard de richtlijnen van de Rijksoverheid. Sociaal werk is een cruciaal beroep. Dat betekent dat we alternatieve manieren hebben ingericht om onze cruciale taken zoveel mogelijk te kunnen blijven doen.

Coronarichtlijnen voor klanten:

  1. Klanten kunnen alleen op afspraak langskomen, en voor zover dat is aangemeld en goedgekeurd door beheer (i.v.m. maximum aantal)
  2. Kom alleen op de afspraak, kom niet te vroeg en ga direct na de afspraak weer weg (indien noodzakelijk en vooraf afgesproken kan er max. 1 persoon uit jouw huishouden als begeleiding, tolk o.i.d. meekomen).
  3. Gebruik de afgesproken ingang
  4. Houd overal 1,5 meter afstand.
  5. Volg de bewegwijzering in het pand.
  6. Schud geen handen.
  7. Kom met eigen vervoer, als dat mogelijk is.
  8. Blijf thuis als je een van de volgende klachten hebt: neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn, lichte hoest, verhoging (tot 38 C°).
  9. Blijf thuis als iemand in jouw huishouden koorts heeft (vanaf de 38 C°) en/of benauwdheidsklachten, tot iedereen 24 lang klachtenvrij is.
  10. Ga voorafgaand aan de afspraak/het bezoek thuis naar het toilet
  11. Mocht het noodzakelijk zijn, gebruik dan de bezoekerstoilet en was je handen minimaal 20 seconden.
  12. Was voorafgaand aan de afspraak/het bezoek je handen met zeep, minimaal 20 seconden.
  13. Volg altijd de aanwijzingen van medewerkers van Welcom op.

Wat organiseren we anders of wordt opgeschort?

  1. Welcom komt naar u toe met allerlei kleinschalige activiteiten.
  2. Heeft u zelf ideeën dan kunt u met de kerncontactpersoon contact opnemen, zie Kernen.
  3. Huisbezoeken vinden nu niet plaats. Waar dat kan hebben we telefonisch of via beeldbellen contact;
  4. Bloedprikken in het Barghse Huus gaat wel door. Mensen wachten in verschillende ruimtes, prikken is ook in verschillende ruimtes. Houd 1,5 meter afstand!
  5. Jongerenwerk en sportactiviteiten gaan anders door. Jongerenwerkers organiseren digitale activiteiten en onderhouden digitaal contact. Binnen de richtlijnen werken zij ambulant en op afspraak; 
  6. Beweegactiviteiten gaan anders door. Er worden 'voor de voordeur' en binnen de richtlijnen beweegactiviteiten gedaan. 
  7. Formulierenhulp, Schuldhulpmaatje en Begeleiding Nieuwkomers wordt zoveel mogelijk digitaal en telefonisch gedaan of binnen de richtlijnen op afspraak;
  8. Theater activiteiten zijn afgelast, bekijk hier de maatregelen voor het filmaanbod
  9. Coronahulpdienst is toegevoegd aan de Burendienst Montferland.

Wat kunnen we wel doen?

  1. We onderhouden telefonisch en digitaal contacten met klanten en vrijwilligers;
  2. De Welzijnslijn is open (zie hieronder);
  3. De maaltijden worden door professionals bezorgd; Hiervoor is een protocol verstuurd. Nieuwe aanmeldingen zijn mogelijk.

Wilt u wat betekenen voor anderen? Heeft u hulp nodig?

Zoek contact met uw directe buren, maar houd 1,5 meter afstand. Bied geen hulp aan waardoor u met meerdere mensen in contact komt. 
Wilt u buren helpen of heeft u hulp van buren nodig? Kijk op Facebook: Corona Burendienst Montferland of ga op onze website naar: Coronahulpdienst Montferland.

Heeft u vragen? 

Bel dan de Welzijnslijn van Welcom via 0316-29 28 28 of mail naar welzijnslijn@welcommail.nl (bereikbaar van maandag t/m vrijdag tussen 9.00-12.00 uur). Of bel de receptie van Welcom: 0316-22 35 20 (bereikbaar van maandag t/m donderdag tussen 9.00-16.00 uur en vrijdag van 09.00-12.00 uur.).

Wij wensen iedereen alle goeds en veel sterkte de komende tijd. Laten we op alle wèl mogelijke manieren blijven omkijken naar en zorgen voor elkaar.

telefoon