Vrijwillig medewerker voor de Luisterlijn [Sensoor de Landelijke Luisterlijn]
Titel vacature
Vrijwillig medewerker voor de Luisterlijn
Taakomschrijving
Als vrijwilliger helpt u mensen in een telefonisch gesprek door samen met hen te praten over een probleem. Vaak gaat het om iets, wat de beller in zijn of haar directe omgeving niet met iemand anders kan bespreken. Bellers vertellen veelal anoniem. hun verhaal. Vrijwilligers volgen een training.
Werksoort
Hulpverlening
Doelgroep
Volwassenen
Werktijden
Door de week, in het weekend, overdag en 's avonds in overleg, een keer per week dienst, een keer per vier werken nachtdiensten, een dagdeel per maand in het weekend
Vrijwilligersondersteuning
Een communicatietraining goede begeleiding
Aantal gezochte vrijwilligers
5
Verklaring omtrent gedrag (VOG) gewenst
Nee
Onkostenvergoeding
Ja
Scholing vereist
Nee
Overige bijzonderheden
Veel aandacht voor ontwikkeling en begeleiding. Het werk is intensief, maar verrijkend en zinvol. Dat is hoe de meeste vrijwilligers hun werk ervaren. Tijdens een telefoon-chatgesprek en bij e-mailcontact is luisteren soms al voldoende . Een andere keer probeer je als vrijwilliger het probleem samen te verhelderen en mogelijke alternatieven te onderzoeken. Een goed gesprek kan mensen net dat steuntje in de rug geven dat zij nodig hebben om zelf verder te kunnen. De vrijwilliger kan zelf zijn diensten inroosteren daarbij 1 nachtdienst per maand en een dagdeel in het weekend.
Naam van de organisatie
Sensoor de Landelijke Luisterlijn
Internet
http://www.deluisterlijn.nl
Organisatie is actief in
Geheel Montferland
14-01-19